Impressum IKON 10

NASLOVNICA   |   IMPRESSUM   |   SADRŽAJ   |   SAŽECI RADOVA

Nakladnik
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Za nakladnika
Ines Srdoč-Konestra

Urednica
Marina Vicelja-Matijašić

Pomoćnica urednice
Nikolina Belošević

Urednički odbor i znanstveni savjet časopisa
Barbara Baert (Leuven)
Xavier Barral i Altet (Venezia)
Veronika Nela Gašpar (Rijeka)
Martin Germ (Ljubljana)
Emanuel Hoško (Rijeka)
Bianca Kühnel (Jerusalem)
Heinrich Pfeiffer (Roma)
Debra Strickland (Glasgow)

Jezični savjetnici za engleski jezik
Martin Mayhew
Joseph Molitorisz

Jezična savjetnica za talijanski jezik 
Melita Sciucca

Naslovnica 
Sanja Jovanović

Grafičko oblikovanje i priprema za tisak 
Sanja Jovanović

Tisak
Tiskara Zelina d. d.

Distribucija
Brepols Publishers, Begijnhof 67,
B-2300 Turnhout, Belgium
periodicals@brepols.net

Adresa uredništva
Centar za ikonografske studije, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Sveučilišna avenija 4, 51000 Rijeka, Croatia

IKON 1   |   IKON 2   |   IKON 3   |   IKON 4   |   IKON 5   |   IKON 6   |   IKON 7   |   IKON 8   |   IKON 9   |   IKON 10   |   IKON 11   |   IKON 12   |   IKON 13

Sažeci radova IKON 9

NASLOVNICA   |   IMPRESSUM   |   SADRŽAJ   |   SAŽECI RADOVA

Amy Singleton Adams: Učiti gledati: značenje nevidljive ikone u Idiotu Dostojevskog

Valentina Živković: Iskustvo na samrtnoj postelji – ikone kao mentalne slike. Pripreme za “dobru smrt” u kasnosrednjovjekovnom Kotoru

Deborah Walberg: Tradicija i propaganda venecijanske ikone Madonna della Pace

Karen von Veh: Suvremeni ikonoklazam u Južnoj Africi – Transgresivni prikazi Bogorodice i Krista kao odgovor na društvenu politiku

Rebeka Vidrih: Ikonizacija na djelu. Maljevičev Crni kvadrat – moderna ikona u Galeriji Tate Modern

Maria Vassilaki: Slikanje ikona na venecijanskoj Kreti u vrijeme Sabora u Ferrari i Firenci (1438.-1439.)

Elena Ene D-Vasilescu: Razvoj europskog slikarstva ikona u 20. stoljeću

Isolde Thyrêt: Ikona kao medij u oblikovanju slike sveca – najranije ikone Sv. Nila Stolbenskog

Laura Stagno: Implementacija bizantskih ikona u post-tridentski i barokni sjaj – Recepcija i štovanje istočnih kultnih slika u Republici Genovi od 16. do 18. stoljeća

Ana Šeparović: Ikone i hrvatsko slikarstvo ranog 20. stoljeća

Donald Ostrowski: Posljednja večera iz Litsevoi letopisnyi svod (Ilustrirane ljetopisne kronike)

Ding Ning: Ponovno čitanje Li Gonglinove Slike ladanja (shan-zhuang tu) u Villi I Tatti

Maria Lidova: Carica, Djevica, Ecclesia – Ikona iz crkve Santa Maria in Trastevere u kontekstu ranobizantske umjetnosti

Alexei Lidov: Ikoničnost kao prostorni koncept – Nova vizija ikone u suvremenoj teoriji umjetnosti

Sotiria Kordi: Tjelesno iskustvo nematerijalnog – Posredništvo i ritam u monumentalnom slikarstvu Paleologa

Hieromonk Silouan Justiniano: Degradirana ikoničnost ikone – Materijalnost ikone i mehanička reprodukcija

Ashley Elizabeth Jones: Ikone moći – kasnoantički carski portret kao lik i talisman

Lasse Hodne: Aeiparthenos – Metafore i simboli djevičanstva u talijanskim, nizozemskim i bizantskim prikazima Navještenja oko 1400.

Branka Gugolj — Danijela Tešić-Radovanović: Ikone oltarne pregrade iz manastira Žiče

Olga Gratziou: Od neba do zemlje – percepcije realnosti u slikarstvu ikona

Charlotte Gill: “Izravna percepcija života” – kako je ruska avangarda iskoristila tradiciju ikona za oblikovanje snažne moderne estetike

Michael S. Flier: Krštenje Kristovo u moskovijskoj ikonografiji – tradicija i inovacija

Snežana Filipova: Primjeri ikona nastali pod zapadnim ikonografskim utjecajima u makedonskoj umjetnosti – Ikona Bogorodice s Djetetom (inv. br. 81) iz Galerije ikona u Ohridu

Jelena Erdeljan – Branka Vranešević: Eikōn and magija – Solomonov čvor na podnim mozaicima u Heraklei Lynkestis

Davor Džalto: Ikone – između slika i riječi. Načini prezentacije ili načini bivanja?

Yvonne Dohna Schlobitten: Forma slike i liturgijska izobrazba

Zoraida Demori Staničić: Čudotvorne ikone u Dalmaciji

Gaetano Curzi: Dva triklinija pape Lava III kao primjeri “ikona moći”

Claudia Cieri Via: Nevidljivo u vidljivome – Navještenje Antonella da Messine od narativa do ikone

Emma Chookaszian: Prikaz Bogorodice zaštitnice u armenskoj umjetnosti 13. stoljeća u usporedbi sa zapadnim ikonama – Izvori ove ikonografije

Svetlana V. Cheloukhina: Arkhyzški Spasitelj – ikona na stijeni u Nizhnii Arkhyzu (Karačajevo-Čerkezija, Rusija)

Maria Cristina Carile: Carske ikone u kasnoj antici i Bizantu – ikonička slika vladara između prikaza i prisutnosti

Giuseppe Capriotti: Određivanje granica legitimnog kulta – povijest jedne jadranske ikone

Dmitriy Antonov: Kosa u zraku – demoni i grješnici u staroruskoj ikonografiji

IKON 1   |   IKON 2   |   IKON 3   |   IKON 4   |   IKON 5   |   IKON 6   |   IKON 7   |   IKON 8   |   IKON 9   |   IKON 10   |   IKON 11   |   IKON 12   |   IKON 13

Impressum IKON 9

NASLOVNICA   |   IMPRESSUM   |   SADRŽAJ   |   SAŽECI RADOVA

Nakladnik
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Za nakladnika
Ines Srdoč-Konestra

Urednica
Marina Vicelja-Matijašić

Pomoćnica urednice
Nikolina Belošević

Urednički odbor i znanstveni savjet časopisa
Barbara Baert (Leuven)
Xavier Barral i Altet (Venezia)
Veronika Nela Gašpar (Rijeka)
Martin Germ (Ljubljana)
Emanuel Hoško (Rijeka)
Bianca Kühnel (Jerusalem)
Heinrich Pfeiffer (Roma)
Debra Strickland (Glasgow)

Jezična savjetnica za hrvatski jezik
Mirna Vaupotić-Murati

Jezični savjetnik za engleski jezik
Martin Mayhew

Naslovnica
Lea Kelenc

Grafičko oblikovanje i priprema za tisak
Sanja Jovanović

Tisak
Denona d.o.o., Zagreb

Distribucija
Brepols Publishers, Begijnhof 67,
B-2300 Turnhout, Belgium
periodicals@brepols.net

Adresa uredništva
Centar za ikonografske studije
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Sveučilišna avenija 4, 51000 Rijeka, Croatia

IKON 1   |   IKON 2   |   IKON 3   |   IKON 4   |   IKON 5   |   IKON 6   |   IKON 7   |   IKON 8   |   IKON 9   |   IKON 10   |   IKON 11   |   IKON 12   |   IKON 13

Sažeci radova IKON 8

NASLOVNICA   |   IMPRESSUM   |   SADRŽAJ   |   SAŽECI RADOVA

Henrik von Achen: Duhovnost kao praksa – Pretvaranje neiskazivog u vizualni jezik

Nieves Acedo del Barrio: Sakralno slikarstvo Williama Congdona i problem religijske umjetnosti modernizma

Stefania Biancani: Narod kao novi naručitelj umjetnina – primjeri štovanja sakralne umjetnosti na području Salenta na početku trećeg tisućljeća

Daniela Čarná – Richard Gregor: Kršćanska ikonografija i suvremena umjetnost u Slovačkoj prije 1989. godine i nakon nje

Yvonne zu Dohna: Uvod u papinsku hermeneutiku umjetnosti – teologija estetskog iskustva drugih u slici

Davor Džalto: Vapaji (s) ekrana – ikone u novom okviru

Hanna-Barbara Gerl-Falkovitz: Umjetnost u službi kulta ili pobožnosti? Analiza temeljne razlike prema Romanu Guardiniju

Adrienne Gálosi: Nezadovoljstvo u galeriji i/ili u crkvi

Igor Glazov: Ruska ikona u 20. stoljeću – kanon i zakon

Jarosław Janowski: Jezik suvremene umjetnosti na oltarima Svetoga Groba u crkvi sv. Ane u Kazimierz Dolnyju

Cathy Joritz: Nuestra Señora de la Purisima Concepcion – Iza zidova San Josea de Gracie u Trampasu (Novi Meksiko)

Nana Kintz: Spitting Christ – o upotrebi kršćanske ikonografije u djelu Salvadora Dalija Parfois je crache par plaisir sur le portrait de ma mère (1929.)

Juliette Leeb-du Toit: Ideološka i kulturološka uloga biblijske ikonografije u radovima južnoafričkoga umjetnika Azarija Mbathe

Isabelle von Marschall: Vizualizacija nevidljivog; GRACE – Treća umjetnička nagrada Nadbiskupije u Freiburgu

Vanessa Parent: Tijelo, slomljeno za tebe – Herman Nitsch i izgradnja zajednice

Judy Peter: Renesansa – ideološke i kulturološke konstrukcije velikih narativa

Ivana Podnar: Suvremena sakralna arhitektura u Zagrebu kao element urbane ikonografije

Dalibor Prančević – Barbara Vujanović: Ivan Meštrović – Raspelo i liturgijski prostor

Satenik Vardanyan: Prikazi Krista u suvremenoj i umjetnosti 20. stoljeća u Armeniji

Adrian Stoleriu: Etičke i estetske dimenzije u suvremenoj kršćanskoj umjetnosti

György E. Szönyi: Henok – moderni apokaliptički heroj; Suvremene kulturološke reprezentacije biblijskog/apokrifnog patrijarha

Urszula Szulakowska: Smrt Krista /smrt umjetnika – Gubitak smisla u suvremenoj umjetnosti performasa i fotografiji

Karen von Veh: Dekonstrukcija religije putem umjetnosti? Prikazi Krista Wima Bothe

Rozana Vojvoda: Kršćanska ikonografija u monumentalnim uljima Mirka Račkog iz 1926. između zahtjeva naručitelja i umjetničkog izbora

Joanna Wolańska: Između romantične vizije Jorisa-Karla Huysmansa i akademskog pogleda Émilea Mâlea – kršćanska ikonografija prema Janu Henryku Rosenu (1891.-1982.)

Daniel Zec: Božanska iskra ili Pistis Sophia

IKON 1   |   IKON 2   |   IKON 3   |   IKON 4   |   IKON 5   |   IKON 6   |   IKON 7   |   IKON 8   |   IKON 9   |   IKON 10   |   IKON 11   |   IKON 12   |   IKON 13