Sažeci radova IKON 2

NASLOVNICA   |   IMPRESSUM   |   SADRŽAJ   |   SAŽECI RADOVA

Rozmeri Basic: Između poganstva i kršćanstva: preobrazba i simbolika krilatoga grifona

Rosa Alcoy: Janje i golubica – životinje najizraženijeg simbolizma i njihov kontekst u srednjovjekovnoj katalonskoj umjetnosti

Micaela Vitale: Životinje i obiteljski grbovi u talijanskim židovskim bračnim ugovorima

Giordana Trovabene: Fantastične životinje i čudovišna bića na srednjovjekovnim podnim mozaicima sjeverne Italije

Milada Studničková: Vjeran prikaz muhe na marginama rukopisa – simbol kao optička varka

Archimandrite Pavel Stefanov: Lav i leopard u Bibliji

Athanassios Semoglou: Borba životinja u sakralnom ozračju Bizanta nakon ikonoklazma i njezine euharistijske reference

Bojan Popović: Korištenje zoomorfnih motiva na tkaninama: dvoglavi orao i lav u krugovima i između križeva u kasnobizantskom periodu

Ricardo Piñero: Prema estetskom utemeljenju srednjovjekovnog prikazivanja: bestijarij

Heinrich Pfeiffer: Knjiga De bestiis et aliis rebus i njezin utjecaj na renesansno slikarstvo s posebnim naglaskom na freske u Sikstinskoj kapeli

Joseph Nigg: Preobrazba feniksa: od crkvenih otaca do bestijarija

Veronika Nela Gašpar: Isus Krist – pashalno janje

Xenia Muratova: Simbolizam životinja i njegova interpretacija u slikovnim programima iluminiranih bestijarija

Dino Milinović: Nec Vi Nec Insidiis, Leo Et Draco: lav, zmaj i Kristov trijumf

Kornelija Kuvač-Levačić: Dehumanizacija realnosti u hrvatskoj fantastičnoj prozi – simbolizam apokaliptičnih životinja

Marijana Kovačević: Prikazi zmajeva u zadarskome gotičkom zlatarstvu

Marina Kiseleva: Ljudi i životinje u ruskom baroknom propovjedništvu

Anđela Jeličić: Levijatan i zmija u Starom Zavjetu

L. A. J. R. Houwen: Bestijariji u drvu? Korske klupe, prikazi životinja i tradicija bestijarija

Lasse Hodne: Grlica kao simbol čistoće i žrtve

Vladimir P. Goss: U pritaji: Veles Zmija u pejzažu srednjovjekovne Slavonije

Martin Germ: Ikonografija amblemskih životinja u Albumu ljubljanskog plemićkog društva sv. Dizme – točna i pogrešna tumačenja

Jasenka Ferber Bogdan – Jasmina Mužinić: Motiv rajske ptice Julija Klovića u Časoslovu Farnese

Yvonne zu Dohna: Rafaelova Margareta između duhovnosti i senzualnosti

Benjamin de Lee: Vječni Nil: prikazi vodenog svijeta u kršćanskoj umjetnosti Egipta

Giovanna De Appolonia: Pravda i sud u prikazima romaničkih lavova koji nose stupove na području sjeverne Italije

Branislav Cvetković: Imago leonis u ikonografiji despota Stefana

Gaetano Curzi: Znakovi i simboli na oslikanom svodu Kripte Raspeća u Ugentu (Lecce)

Simona Cohen: Promjena funkcije u prikazivanju pasa u venecijanskom sakralnom slikarstvu 16. stoljeća

Laura Cleaver: Kroteći zvijer: prikazi dresiranih medvjeda u engleskim rukopisima dvanaestog stoljeća

Tatiana V. Chumakova: Životinjski simbolizam u drevnoj kulturi Rusije

Gabriele Canuti: Antitetički prikaz lava i bika na kasnoantičkim podnim mozaicima na Bliskom istoku

Marianna D. Birnbaum: Židov u lišću

Xavier Barral i Altet: Životinje u likovnim umjetnostima: razmišljanja jednog medijeviste

Ivo Babić: Dva stupića s reljefima na portalu trogirske katedrale

IKON 1   |   IKON 2   |   IKON 3   |   IKON 4   |   IKON 5   |   IKON 6   |   IKON 7   |   IKON 8   |   IKON 9   |   IKON 10   |   IKON 11   |   IKON 12   |   IKON 13

Impressum IKON 1

NASLOVNICA   |   IMPRESSUM   |   SADRŽAJ   |   SAŽECI RADOVA

Nakladnik
Filozofski fakultet u Rijeci

Za nakladnika
Elvio Baccarini

Urednice
Marina Vicelja-Matijašić
Veronika Nela Gašpar

Pomoćnice urednica
Barbara Španjol-Pandelo
Monika Štitić

Urednički odbor i znanstveni savjet časopisa
Emanuel Hoško (Rijeka)
Martin Germ (Ljubljana)
Bianca Kuehnel (Jerusalem)
Debra Strickland (Edinborough)
Celia Chazelle (New Jersey)

Jezična savjetnica
Mirna Vaupotić-Murati

Naslovnica
Mia Kalogjera
Gea Golović

Grafičko oblikovanje i priprema za tisak
Tamara Španjol
Monika Štitić

Prijelom i završna priprema za tisak
Marko Butorac, Makol marketing Rijeka

Tisak
Denona, Zagreb

Naklada
700 primjeraka

Adresa
Trg I. Klobučarića 1, 51000 Rijeka

IKON 1   |   IKON 2   |   IKON 3   |   IKON 4   |   IKON 5   |   IKON 6   |   IKON 7   |   IKON 8   |   IKON 9   |   IKON 10   |   IKON 11   |   IKON 12   |   IKON 13

Sažeci radova IKON 1

NASLOVNICA   |   IMPRESSUM   |   SADRŽAJ   |   SAŽECI RADOVA

Ivan Basić: Neki vidovi (dis)kontinuiteta u tipologiji i proizvodnji sarkofaga na istočnoj obali Jadrana u ranom srednjem vijeku

Michelle Brown: Kada biblijski prikazi u knjigama nisu ono što se čini – primjer engleske oslikane Biblije Holkam i oltarne slike na pergameni moguće hrvatske provenijencije

Nenad Cambi: Prikazi Krista u ranokršćanskoj umjetnosti u Dalmaciji

Giuseppe Cuscito: Biblijske teme u skulpturi kasnoantičke Akvileje

Yvonne zu Dohna: Magdalena u Preobraženju. Uloga žene u Rafaelovoj religioznosti

Holly Flora: Tekst, slika i natpisi u ilustriranom rukopisu Meditationes Vitae Christi

Galit Noga Banai: Ponovno u Poreču

Martin Germ: Kristologija Nikole Kuzanskog i kristološka ikonografija u autoportretima Albrechta Dürera

Dominic Janes: Sjena Pasije: protestanti i Kristova muka u britanskoj umjetnosti i književnosti 19. stoljeća

Veronika Nela Gašpar: Kristološka dogma u pisanoj tradiciji (u riječi) i u ne-pisanoj tradiciji (u slici)

Milan Pelc: Božji grob katedrale u Zagrebu i barokna tipološka ikonografija

Heinrich Pfeiffer: Je li Luka naslikao Madonu? Razmišljanja o tzv. Lukinim ikonama

Janez Premk: Nova ikonografija Krista i promjene u prikazivanju Židova u visokom i kasnom srednjem vijeku

Ivana Prijatelj Pavičić: Kristološke ideje u kontekstu spomena na Lepantsku bitku: prilog studiji oltara Ivana iz Vrane u crkvi San Giuseppe u Veneciji

Lynn Ransom: Bernardijanski korijeni u Bonaventurinom Lignum vitae – vizualni dokaz na primjeru Verger de Soulas (Pariz, Bibliothèque nationale de France, fr. 9220)

Barbara Španjol-Pandelo: Kristova kruna u kontekstu srednjovjekovne umjetnosti

Tomislav Zdenko Tenšek: Ikona Krista kod Otaca. Kristološko i pneumatološko utemeljenje štovanja ikona

Marina Vicelja Matijašić: Kristološki program porečke katedrale

Elizabeth Yota: Položaj i semantičko udruživanje ilustracija u nekim srednjobizantskim tetraevanđeljima

Jure Zečević: Ikona u liturgijsko-kultnom kontekstu

Jerica Ziherl: Transgresije u kršćanskoj ikonografiji u umjetnosti XX. stoljeća – „raspeti Krist“ od Maneta do Serrana

IKON 1   |   IKON 2   |   IKON 3   |   IKON 4   |   IKON 5   |   IKON 6   |   IKON 7   |   IKON 8   |   IKON 9   |   IKON 10   |   IKON 11   |   IKON 12   |   IKON 13

IKON

IKON je godišnjak u izdanju Centra ikonografskih studija, Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Rijeci. Izlazi kao Zbornik radova predstavljenih na međunarodnom skupu ikonografskih studija te je otvoren i za druge priloge koji odgovaraju temi broja.

IKON predstavlja različite teme ikonografskih studija usredotočujući se prvenstveno na ulogu „slike“ te suvremenu recepciju i percepciju. Časopis nastoji prezentirati različite perspektive u pristupu interpretaciji slike unutar interdisciplinarnoga dijaloga i povezivanja recentnih rezultata srodnih disciplina.

Jezici časopisa su engleski, talijanski i francuski. Svaki članak ima sažetak na hrvatskome jeziku i engleskome jeziku ukoliko je pisan nekim drugim jezikom.
Svaki je članak recenziran od dva nezavisna recenzenta prema strogo definiranom recenzentskom postupku.

IKON se nalazi u SCOPUS bazi, te u Norwegian Social Science Data Services.
IKON je indeksiran u vodećim međunarodnim bibliografskim bazama povijesti umjetnosti (Princeton, Getty Foundation, Harvard, Cornell, Yale i dr.)

Distribucija se časopisa vrši preko Brepols Publishers, Belgija.

Ukoliko ste zainteresirani za časopis IKON, obratite se na: cis@ffri.hr

cover-ikon1_2008  ikon2  cover-ikon-3-2010  01-ikon-2011-proto  ikon5_naslovnica  ikon-6-naslovnica  manja1  ikon8-naslovnica  ikon9_cover