IKON 13/2020
NASLOVNICA | IMPRESSUM | SADRŽAJ | SAŽECI RADOVA
IKON 1 | IKON 2 | IKON 3 | IKON 4 | IKON 5 | IKON 6 | IKON 7 | IKON 8 | IKON 9 | IKON 10 | IKON 11 | IKON 12 | IKON 13
NASLOVNICA | IMPRESSUM | SADRŽAJ | SAŽECI RADOVA
Dino Milinović: Heroji ne plaču Fizička bol i „moralna tjeskoba“ u grčkoj i rimskoj umjetnosti
Emanuela Fogliadini: Pokolj nevine dječice – prikaz biblijske patnje na mozaicima u crkvi Hora
Jakov Đorđević: Užasi izopačene euharistije: osjećajući bol Pelopova raskomadanog tijela u kodeksu Panteleimon 6
Gili Shalom: Trostruko mučeništvo u crkvi Notre Dame u Mouzonu
Dmitriy Antonov: Sužnji u paklu u ikonografiji srednjovjekovne ruske umjetnosti: stavovi i geste
Nataša Golob: Job patnik: rasprava o ikonografiji kranjskog rukopisa Moralia iz Kranja (1410.)
Ivana Čapeta Rakić – Valentina Živković: Majčinska bol u prikazima čuda kao dio katoličke propagande u kasnom srednjem i ranom novom vijeku
Milena Ulčar – Saša Brajović: Jedno tijelo, više trupova: prikazivanje izmučenog Kristova tijela u ranonovovjekovnoj Boki kotorskoj
Paolo Sanvito: Bol u prikazima emotivne prisnosti Lutgarde iz Tongerena i Katarine Sijenske s razapetim Kristom kao impuls inovativnoj ikonografiji
Giuseppe Capriotti: Bol antičkih bogova i heroja Uporaba podignutih ruku kao “formula patosa” na drvorezima Giovannia Antonia Rusconia za djelo Trasformationi Lodovica Dolcea
Claudia Cieri Via: “Una baruffa bellissima’’ Pokolj nevine dječice: antička tragedija u modernim vremenima
Yvonne Dohna Schlobitten: Guardini i Michelangelo: patnja u umjetnosti Suprotstavljene strane u umjetničkom stvaralaštvu
Sanja Cvetnić: Dubrovačka slika Pokajanje sv. Petra Cesarea Francanzana i ikonografija pokajanja u L’arte de’ cenni Giovannia Bonifaccia (1616)
Alessia Pannese: Skup dokaza: prikaz ranonovovjekovnog entuzijazma
Anuradha Gobin: Smrt u zasjedi: spolnost, plodnost i smijeh u sjeni izmučenih tijela
Pierre-Olivier Ouellet: Suzbijanje ili potiskivanje boli: strategije emulacije i pretvorbe koje koriste slike isusovačkih misionara u Novoj Francuskoj
Vladimir P. Goss: Iznad Morsea Peckhama Ljubav i bol u djelima Antoinea Watteaua
Francesco Leonelli: Constitutio Criminalis Theresiana i prikaz mučenja u njemačkom kaznenom zakonu tijekom Prosvjetiteljstva
Marta Equi Pierazzini: “Tema boli je posao kojim se bavim” Louise Bourgeois i ikonografija histerije – preuzimanje vidljivosti boli
Hans-Peter Söder: Bol je dobra Warburgova i Heideggerova ikonološka borba protiv tehnološke modernosti
Giulia Bordignon – Maria Bergamo: Ikonografije i formule patosa u Aby Warburgovom Mnemosyne Atlasu Analiza tabli 5, 6, 41, 41a, 53, 56 i 58
Dorota Kownacka-Rogulska: Iznad boli i ka duhovnom buđenju Doživljaj rata i svakodnevne životne traume Andrzeja Wróblewskog
Barbara Crostini: Prirodna patnja: Viola, Psellos i kršćanska ekologija boli
Janneke Schoene: Objektivizacija subjekta O prikazima umjetnika u boli
Karen von Veh: Bol mučeništva: sablasne žrtve Diane Victor
Marko Špikić: Didaktičke slike boli: uporaba i zlouporaba ruševina u Europi nakon 1945
Elisabeth Punzi: Umjetnost i mentalno zdravlje kao sastavni dio kulturnog nasljeđa i suvremene prakse
Rosanna Bianco: Il culto di Santa Caterina d’Alessandria tra silenzi, assenze ed omissioni
Davide Stimilli: Timely Fragments
Zrinka Blažević: Schiavoni: Artists, Nation, Ideology
Cássio Fernandes: Aby Warburg in Buenos Aires
IKON 1 | IKON 2 | IKON 3 | IKON 4 | IKON 5 | IKON 6 | IKON 7 | IKON 8 | IKON 9 | IKON 10 | IKON 11 | IKON 12 | IKON 13
NASLOVNICA | IMPRESSUM | SADRŽAJ | SAŽECI RADOVA
Gaetano Curzi: Odjeci ikonoklazma i ikonofilije u rimskim zidnim slikama i mozaicima 8. i 9. stoljeća
Nicoletta Usai: Zidne slike u crkvi sv. Juliána de los Prados u Oviedu. Analiza anikoničnog slikarstva u okviru umjetnosti Mediterana
Francesca Dell’Acqua: Ikonofilija u Italiji između 680-880. Europski projekt i njegove metode
Stephanie Azzarello: Ikonoklazam i anti-semitski prikazi u venecijanskoj liturgijskoj korskoj knjizi iz 15. stoljeća
Yoshie Kojima: Ikonoklazam i ikonofilija cistercitske umjetnosti. Skulptura u klaustrima samostana Fontfroide, Alcobaça i Chiaravalle della Colomba
Dmitriy Antonov: Napadnute minijature: oštećeni likovi u ruskoj ikonografiji
Olga Chumicheva: Ikonoklazam i ikonofilija u kasno-srednjovjekovnoj Rusiji Stanje istraženosti i novi pristupi
Saša Brajović – Milena Ulčar: Srebrni pokrovi, željezne rešetke i osjetilno iskustvo: istovremenost ikonoklastičke i ikonofilske prirode u ranonovovjekovnoj pobožnosti u Boki Kotorskoj
Alice Byrne: Sv. Juraj – ikonoklazam, ikonofilija i svetac-zaštitnik Engleske (1534-1553)
Lidija Matošević: Ikonoklazam kao posljedica Reformacije
Tamara Quírico: Michelangelov Posljednji sud: umjetnost i religija između Reformacije i Protureformacije
Rachel Miller: Istraživanje Petera Paula Rubensa o podrijetlu idolopoklonstva i ikonoklazma u isusovačkoj crkvi u Antwerpenu
Yvonne Dohna Schlobitten: Može li estetika sadržavati smisao istinitosti? Suvremenost ikone, ikone u suvremenosti
Enrico Garlaschelli:Ikona u očito ikoničkome vremenu, ali ipak bliskom bizantskom ikonoklazmu
Nadežda Elezović: Sveto u modernom apstraktnom slikarstvu
Vladimir P. Goss: Minimalizam kao ikonofilija na primjeru Yvesa Kleina
Ana Šeparović: Poželjno i stigmatizirano: forma i sadržaj kao glavne kategorije u likovnoj kritici hrvatskog socrealizma
Richard Gregor: Prigodna ikonografija (ikonologija) ‘oltara’ Stana Filka
Cristian Nae: Preispitivanje iconclasha. Post-sekularizam, religija i politika u suvremenoj rumunjskoj umjetnosti
Dmitrii Doronin: ‘Meki ikonoklazam’ u pučkom pravoslavlju Povolških Finaca
Karen von Veh: Ponovo o religiji: povratak ikonoklazma u Južnoj Africi nakon Apartheida
Arthur Valle: Afro-brazilske religije, vizualna kultura i ikonoklazam
Noa Yuval-Hacham: Strah od slika: ikonofobija i ikonoklazam među Židovima i Samarićanima u kasnoj antici
Dmitriy Antonov – Mikhail Maizuls: Ruina idolorum – ikonografija kršćanskog idoloklazma između Istoka i Zapada
Silvia Marin Barutcieff: Bez granica: ikonoklazam i ikonofilija u suvremenoj Rumunjskoj Moderna ikonografija sv. Kristofora
Svea Janzen: Uskrsnuće Lenjina?
IKON 1 | IKON 2 | IKON 3 | IKON 4 | IKON 5 | IKON 6 | IKON 7 | IKON 8 | IKON 9 | IKON 10 | IKON 11 | IKON 12 | IKON 13
NASLOVNICA | IMPRESSUM | SADRŽAJ | SAŽECI RADOVA
Nakladnik
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Za nakladnika
Ines Srdoč-Konestra
Urednica
Marina Vicelja-Matijašić
Pomoćnica urednice
Nikolina Belošević
Urednički odbor i znanstveni savjet časopisa
Barbara Baert (Leuven)
Xavier Barral i Altet (Venezia)
Veronika Nela Gašpar (Rijeka)
Martin Germ (Ljubljana)
Emanuel Hoško (Rijeka)
Bianca Kühnel (Jerusalem)
Heinrich Pfeiffer (Roma)
Debra Strickland (Glasgow)
Jezični savjetnici za engleski jezik
Joseph Molitorisz
Naslovnica
Nikki Vancaš
Grafičko oblikovanje i priprema za tisak
Nikki Vancaš
Tisak
Tiskara Zelina d. d.
Distribucija
Brepols Publishers, Begijnhof 67,
B-2300 Turnhout, Belgium
periodicals@brepols.net
Adresa uredništva
Centar za ikonografske studije, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Sveučilišna avenija 4, 51000 Rijeka, Croatia
IKON 1 | IKON 2 | IKON 3 | IKON 4 | IKON 5 | IKON 6 | IKON 7 | IKON 8 | IKON 9 | IKON 10 | IKON 11 | IKON 12 | IKON 13
NASLOVNICA | IMPRESSUM | SADRŽAJ | SAŽECI RADOVA
Alexei Lidov: Marijino svećenstvo kao paradigmatski prikaz kršćanske vizualne kulture
Timothy Verdon: Marija u europskoj umjetnosti
Veronika Nela Gašpar: Mater misericordiae
Maria Lidova: XAIPE MAPIA Prikaz Navještenja u nastajanju
Kristine Sabashvili:Rani prikazi Majke Božje u gruzijskoj umjetnosti (5.-10. stoljeće)
Alessandro Tomei: Giottovo Navještenje u kapeli Areni u Padovi između istoka i zapada
Kayoko Ichikawa: Krunidba Djevice Marije Guida da Siene: Marijina pobožnost u trinaestom stoljeću između istoka i zapada
Federica Volpera: Ikonografija i pobožnost kao aspekti maniere grece. Zapažanja o različitim marijanskim ikonama u franjevačkom rukopisu iz kasnog 13. stoljeća
Fuensanta Murcia Nicolás: Bizantinski utjecaj u rukopisima Les Miracles de Nostre Dame Gautiera De Coincija
Stefania Paone:Apokalipsa i majčinstvo. Mulier amicta sole u crkvi Sante Marie Donnaregine u Napulju
Štefan Valášek: Ikonografija Djevice Marije na srednjovjekovnim zidnim slikama crkve u Ludrovoj – Kúti u Slovačkoj
Saša Brajović – Milena Ulčar:Bogorodičine slike, legende i čuda u Boki Kotorskoj u ranom novom vijeku
Valentina Živković: „Satana in forma della Madonna“ Serafino Razzi i dominikanska opservantska reforma u Kotoru
Ivana Čapeta Rakić – Giuseppe Capriotti: Dvije marijanske ikonografske teme pred licem Islama Jadranski primjeri u ranom novom vijeku
Mauro Salis: Ikonografija Bogorodice Hodegitrije na prostoru Krune Aragonije u ranom novom vijeku: kanoni, alotropije i varijante
Alessandra Galizzi Kroegel: Oltari Bernarda Zenalea u Getty muzeju i Muzeju umjetnosti u Denveru: primjeri za raspravu o ikonografiji Bezgrešnog začeća
Yvonne Dohna Schlobitten: Sikstinska Madona – Heidegger i milosrđe “slike” Marijanska ikonografija između istoka i zapada
Elissa Auerbach: Uvođenje Djevice Marije u nizozemsku umjetnost ranog novog vijeka
Hannah Iterbeke: Njegovanje pobožnosti „Zatvoreni vrtovi“ 16. stoljeća iz Nizozemske
Rosa Margarita Cacheda Barreiro: Obrana Marije i trijumf nad herezom – post-tridentski prikazi
Carme López Calderón: Amblematizacija Marije – Prikazi amblema koji tumače Djevičino posredovanje na Iberijskom poluotoku u ranom novom vijeku
Ana Cristina Sousa: Prikaz Bezgrešnog začeća – od zaštitnice Portugala do tradicionalnog nakita
György E. Szönyi – Ildikó Sz. Kristóf: Multimedijski kult Djevice Marije koji je stvorio i novčano podupirao mađarski aristokrat Pál Eszterhazy (1635.-1731.)
Silvia Marin Barutcieff: Bijeg u Egipat: Djevica Marija kao Nositeljica Krista Ikonografski primjeri na rumunjskim zidnim slikama 18. i 19. stoljeća
Marco Bogade: Marijanski stupovi u središnjoj Europi kao medij post-Tridentske rekatolizacijske politike
Benjamin Foudral: Djevica Marija, obična žena iz naroda, u kontekstu belgijske i europske ikonografske obnove u fin-de-siècleu
Barbara Aniello: U spoju zvuka i boje – Uznesenje Gaetana Previatia i skrivena glazba
Bertrand Cosnet: Djevica Vrlina: prolazna sreća
IKON 1 | IKON 2 | IKON 3 | IKON 4 | IKON 5 | IKON 6 | IKON 7 | IKON 8 | IKON 9 | IKON 10 | IKON 11 | IKON 12 | IKON 13